چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام دوستان . همانطور که می دونید کنفرانس بین المللی Black Hat در لس آنجلس آمریکا چندی پیش برگزار شد که اخبار دستاوردهای هکر ها مثل بمب اخبار همه دنیا را لرزاند ! رونمایی هایی که در این کنفرانس شد انقدر سطح بالا بود که هک کردن اتومبیل ها در آن جایی برای نمایش نداشت. یکی از هکرهایی که دستاوردهای مهم خود را معرفی کرد، دستاورد دیگری داشت که فیلم آن را برایتان به اشتراک گذاشتم. در این فیلم مشاهده می کنید که هکر، یکی از اتومبیل های روز را هک کرده و عملیاتی مثل : چرخاندن فرمان، گاز و ترمز، کم و زیاد کردن نمایشگر بنزین و ... انجام می دهد . در مورد اینکه چطور ایشان موفق به این کار شده اند، باید عرض کنم که اتومبیل های جدید (از سال 1992 به بعد) دارای کامپیوترهایی با نام ECU هستند.

سلام به دوستان عزیزم . امروز قسمت دوم آموزش در رابطه با فایروال ها رو براتون آماده کردم. . موضوع این قسمت "انواع فایروال" می باشد. بیشتر فایروال های تجاری (هم سخت افزاری و هم نرم افزاری) دارای امکانات زیادی به منظور پیکربندی بهینه می باشند. با توجه به تنوع بسیار زیاد فایروال ها، می بایست به منظور پیکربندی بهینه آنان به مستندات ارائه شده، مراجعه نماییم تا مشخص گردد که آیا تنظیمات پیش فرض فایروال شما نیاز شما را تامین می کند یا خیر ؟

ای کسانی که وبلاگ می نویسید ! جان عزیزتون اینقدر از این کدهای جاوا اسکریپت استفاده نکنید ! اگر سازنده جاوا اسکریپت می دونست انقدر استفاده بی رویه از کدهاش توی وب های فارسی زبان میشه ، مطمئنم که تعطیل میکرد...

به نظرم وقتش رسیده که یه سری نکات رو درباره وبلاگ نویسی و حتی مدیریت وب سایت به دوستان عزیزم متذکر بشم. عزیزانم استفاده از کدهای جاوا (مثل: موزیک و...) چند تا فایده داره :

1) وبگاه شما رو به شدّت سنگین میکنه

2) حوصله کاربران رو سر می بره

3) باعث میشه تا وبگاهتون باز شد کاربر اون رو ببنده

4) باعث ضعف امنیتی و همچنین بی ریخت شدن وبگاه شما میشه

و فواید بسیار دیگر ...

 

این هم دومین مطلب درخواستی یکی از دوستان عزیز درباره رجیستری ! همانطور که مطلع هستید در بخش  "ضد مایکروسافت" در رابطه با کد گشایی پسوردها و استفاده از رجیستری ویندوز مطالبی منتشر کردم. اما برخی از دوستان درباره رجیستری ویندوز و ... اطلاعی نداشتند و از آن جایی که همه کاربران سایت را دوست دارم این مطلب را جمع آوری و در اختیار دوستان قرار داده ام .

رجیستری فراتر از یک سری کلید است که درباره آن در مقالات و سایتهای مختلف و حتی کتابها چیزهایی می خوانید. جای بسی تآسف است که Microsoft رجیستری و تنظیمات آن را در هاله ای از ابهام قرارداده است و افراد زیادی با تنظیمات واقعی سیستم عامل خود بیگانه اند. مایکرو سافت از ارائه اطلاعات کافی در مورد تنظیمات صحیح خودداری کرده است و در مورد رجیستری اسرار زیادی باقی گذاشته است. مطمئنآ گذاشتن اطلاعات در مورد رجیستری بیشتر باعث آسیب رساندن به آن است تا اینکه اطلاعات کافی در این مورد داشته باشیم.

سلام به دوستان عزیزم . یکی از کاربران چندی پیش در بخش نظرات درخواست توضیح و آموزش CMD و رجیستری در ویندوز را داشت . با کمی جستجو در گوگل فهمیدم متاسفانه هیچ سایتی توضیح کامل و آموزش جامعی در این باره منتشر نکرده است . بنابراین تصمیم گرفتم اطلاعات مناسبی در این باره جمع آوری کنم و در اختیار شما عزیزان قرار دهم . خط فرمان یا همان "Command Prompt" در ویندوز نوعی شبیه ساز سیستم عامل Dos در ویندوز است که فایلهای اجرایی "exe,com" در آن اجرا می شود. خط فرمان ویندوز دستورات بسیار زیاد و کاربردی دارد که به مرور زمان انها را خواهیم آموخت.

سلام به دوستان عزیزم . امروز براتون یه برنامه کاربردی آوردم که مطمئنم به درد خیلی ها میخوره در عین سادگی اش ! اسم این برنامه Shell Box هست و همانطور که از اسمش مشخصه شما میتونید شل های asp و php خودتون رو به صورت جداگانه با استفاده از این برنامه نگهداری کنید و هر موقع که خواستید از شلر هاتون خیلی راحت استفاده کنید

سلام به دوستان عزیزم . این مطلب به نظرم جالب اومد ! احتمالا به نظر شما هم جالبه . این عکسِ همان درختی است که سیب آن بر سر نیوتون افتاد و باعث کشف جاذبه زمین شد !

 

خیلی از دوستان وقتی وارد یک سرور جدید می شوند وقت زیادی را صرف کارهایی مثل : پیدا کردن فولدر یا فایل های مورد نظر ، مرتب کردن فایل ها و یا اجرا کردن دستورات مختلف می کنند . در این پست 5 شل اسکریپت برای شما قرار دادم . شل اسکریپت ها عبارتند از : Find a folder (یابنده فولدر) ، Sort (مرتب سازی) ، ایجادکننده کلید های میانبر ، ایجاد کننده فانکشن (مجموعه دستورالعمل ها) و chmod (تعیین دسترسی) . این اسکریپت ها برای آموزش و برنامه نویسی شل اسکریپت های پیشرفته و همچنین در استفاده از سرورها کاربرد دارند

سلام به دوستان عزیزم . ممنون که در پست قبل دلایل و نظراتتون رو اعلام کردید ، اما من هنوز هم منتظر نظرات شما هستم . امروز مقاله ای پیدا کردم که توسط یکی از کاربران انجمن آشیانه (alien_evil33) گرداوری شده و به نظرم برای شروع بک ترک مقاله مفیدی است . به همین دلیل مقاله رو اینجا به اشتراک دوستان عزیزم گذاشتم . امیدوارم از این مقاله استفاده کنید و مفید واقع شه

طبق درخواست دوستان از این پس مطالب مبتدی نیز به اشتراک عزیزان خواهم گذاشت . در ضمن مقالات ابتدایی پس از مراحل ابتدایی به مراحل پیشرفته هم میرسند . پس مطالب رو دنبال کنید ...

در این مطلب به توضیح فایروال ، انواع آن و ویژگی های یک فایروال خوب پرداخته ام.

فایروال وسیله ای است که کنترل دسترسی به یک شبکه را بنابر سیاست امنیتی شبکه تعریف می کند . علاوه بر آن از آنجایی که معمولا فایروال بر سر راه ورودی یک شبکه قرار میگیرد ، برای ترجمه آدرس شبکه نیز بکار گرفته می شود .

سلامی دوباره به دوستان عزیزم . در این پست سومین سری آموزش شبکه رو در اختیار شما قرار داده ام . طبق درخواست دوستان از این پس آموزش ها طولانی تر و پس از هر 5 پست مطالب در قالب فایل PDF در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت . خوب برای شروع با سوال زیر شروع می کنیم :

شبکه کامپیوتری چیست ؟

اساسا یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در شبکه "منبع" یا Source می گویند. در این تشریک مساعی با توجه به نوع پیکربندی کامپیوتر ، هر کامپیوتر کاربر می تواند در آن واحد منابع خود را اعم از ابزارهاو داده ها با کامپیوترهای دیگر همزمان بهره ببرد.