چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

مهاجرت از ویندوز به اوبونتو

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲

سلامی دوباره به عزیزان. برای یک بلاگر یا وبلاگ نویس، وقتی مطلب جدیدی به ذهنش میرسه، نوشتن و انتشار آن با انگیزه و شوق خاصی همراهه ! این برای من هم صدق میکنه . پس اگر میخواهید از ویندوز به اوبونتو مهاجرت کنید، شما هم این مطلب رو با ذوق و شوق فراوان بخونید.

بسیاری از دوستانی که در دنیای مجازی فعالیت میکنن یا حتی از کاربران این فضا هستند دوست دارن حداقل یکبار اوبونتو رو تجربه کنن ! و اونایی که اوبونتو رو تجربه کردن هم به فکر مهاجرت به این سیستم عامل هستند. اول از همه باید بگم اوبونتو یکی از نسخه های لینوکسه که مثل همه سیستم عامل های هم رده خودش به صورت متن باز ارائه شده و در حال حاضر نزدیک به 20 میلیون نفر از این سیستم عامل رایگان استفاده می کنند. به نظر من اوبنتو پتانسیل پیشرفت خیلی بهتر از اینی که هست رو داره ولی به دلیل عدم پشتیبانی کمپانی های تولید کالای دیجیتال، مثل اندروید فراگیر نشد !

برای مهاجرت به اوبنتو چند نکته رو فراموش نکنید ! :

1- اوبنتو ویندوز نیست

2- تا با این سیستم عامل بخواید هماهنگ شید اذیتتون میکنه

3- اگر میخواهید حرفه ای شوید مهاجرت کنید ! اگر حداکثر استفاده شما از کامپیوتر فیلم دیدن و نرم افزار های آفیس هست دردسرهای اوبنتو رو به جان نخرید !

4- ابونتو با توجه به سخت افزارهای بازار فعلی سرعت خیلی بهتر و بیشتری از ویندوز داره

5- اوبونتو عالیه !

6- ابونتو توی ایران پیشرفت خوبی کرده و حتی فروم و پشتیبانی هم داره !

7- ابونتو حتی اندازه 1/5 ویندوز هم نرم افزار نداره !

 

حالا بریم سراغ مهاجرت ...

خیلی از دوستان با نرم افزار VMware آشنا هستند (کسانی که آشنا نیستند اینجا کلیک کنند) . این نرم افزار اجازه اجرای سیستم عامل های مختلف رو در محیط ویندوز میده و به اصطلاح مجازی ساز یا ماشین مجازی در فارسی نامگذاری شده. برای اینکه کمی با Ubuntu آشنا شوید بهتره با استفاده از Vmware این سیستم عامل رو از سایتش دانلود کنید و روی سیستم خودتون اجرا کنید (توضیح و آموزش این مسائل خارج از حوصله این پست و من است).

اما کمی بعد از آشنایی بدون شک و تردید هاردتون رو فرمت کنید و Ubuntu رو نصب کنید !

 

چرا ؟

چون مایکروسافت کاربران کامپیوتر رو تنبل میکنه ! چون وقتی ویندوز به این راحتی هست چرا بریم سراغ اوبونتو ؟ پس 100% بعد از مدتی بیخیال مهاجرت میشید! پس بعد از اجرای این سیستم عامل در Vmware بدون شک هاردتون رو فرمت کنید و به اوبونتو مهاجرت کنید.

مثال می زنم.. ابونتو در اوایل موقع فیلم دیدن و کارهای روزمره اذیت میکنه ! ولی این اذیت به خاطر عدم وجود پلاگین های مورد نیازش هست که با یک کلیک همه چی درست میشه ! ولی چون ویندوز با مدیا پلیر مثل هلو فیلم پخش میکنه باعث میشه شما همون یک کلیک هم برای رفع مشکل اوبنتو نکنید !

اما با نصب ابونتو به صورت پیش فرض و بدون استفاده از ماشین های مجازی ساز باعث میشه خیلی سریع پلاگین های موردنیازتون رو دانلود کنید و این سیتسم رو کاملا شخصی سازی کنید. در مورد امنیت و... هم به نظر من اوبنتو خیلی حرف  های بیشتری برای گفتن داره در مقابل ویندوز ...

 

اگر میخواید برنامه نویسی رو شروع کنید هم اوبنتو رو بهتون پیشنهاد میکنم. مخصوصا برای زبان های سرور ساید (سمت سرور) ! چون این سیستم عامل بر پایه لینوکس طراحی شده از ترمینال بسیار قدرتمندی برخوردار هست و امکان اجرای سرویس های لینوکسی رو کاملا به شما میده (در کنار اینکه شما یک سیستم شخصی دارید میتونید به یادگیری پیکربندی سرور، تامین امنیت سرور، برنامه نویسی و ...) بپردازید.

 

اوبنتو هر روز در حال پیشرفت هست و بخش های Software Center و Update Center و ... هم بهش اضافه شده که داره سعی میکنه نظر کاربران تنبل رو هم جلب کنه !

 

ضرر نمی کنید ...

 

موفق باشید

نظرات  (۱۲)

Ubuntu :-?
خودت چی هادرت رو فرمت کردی از این استفاده کنی :D ???
با این تعریفات ... ایشاا... ما هم چند وقت دیگه نصب میکنیم .. .!
----------------------------------------
من دنبال یه تم ویندوز 7 میگردم !
ببین چنین تمی جایی برای دانلود دیدی ؟
شاید هم فقط یه عکس باشه ! :(
http://uploadkon.ir/uploads/javad_1.jpg
پاسخ:
این تم ویندوز 8 برای ویندوز 7 هست جواد جان.

من از چند سیستم همزمان استفاده میکنم که 2 تاشون ویندوز هستن و بقیه لینوکس، اوبنتو و ...

موفق باشید
سلام


خوب هستی سینا جان ؟

میگم در مورد ابونتو یا کلا لینوکس اگر شروع به حرفه ای شدن کنی بعدا اذیت نمیشی اونم تو ایران ؟ مثلا شما تو لینوکس به طوری حرفه ای شدی که بتونی مثلا سیستم ها یک اداره رو کلا با لینوکس بالا بیاری به نظرت میشه همچین اتوماسیونی در مقایسه با ویندوز براش طراحی کرد ؟

یکم اگر مطالب بیشتری در این مورد داری در اختیارمون قرار بده .


خیلی ممنون :ایکس
پاسخ:
سلام . حتما براتون مطالب بیشتری می نویسم کاظم جان
نقل و قول : این تم ویندوز 8 برای ویندوز 7 هست جواد جان.
نگرفتم !!! این تم برای ویندوز 8 هست؟ که برای ویندوز 7 ساخته شده ؟
یا بلعکس ؟
------------------------------
خب داریش ؟ :d
پاسخ:
من ندارمش . این یه تم به اسم Windows 8 هست که برای Windows 7 ساخته شده !
پیدا نکردمش !
دقیقا میخوام اینجوری باشه !
پیدا کردی واسه دانلود بزار ...:X
منم دقیقا همین رو سرچ کردم ! ولی اون تم پیدا نشد ...
پاسخ:
حالا شبیه به اون تم رو میتونی پیدا کنی سخت نگیر
سلام سینا جان میدونی من خودم یه بار این کار رو کردم ولی من همونطور که گفتی تنبل بودم الان مثلا تو بلدی با ترمینالش کار کنی ولی من نه بعدشم بقیه نرم افزار ها چی مثل
PHOTO SHOP
VMAWARE
و .....
من یه پیشنهاد دارم شما برای ماها اموزش های این سیستم عامل رو بزار مخصوصا واین رو چون اوبونتو واقعا عالیه و منم به محیط گرافیکیش علاقه دارم
پاسخ:
حتما انجام میدم . فکر نمیکردم انقدر استقبال شه ولی به زودی درباره اوبنتو و مهاجرت به اوبنتو براتون می نویسم
در مورد انکد و دیکد کردن یه مقاله بزار واقعا جامعه بهش نیاز داره :d
یعنی این که پست بعدی "باید" در این مورد باشه ! حله ؟
پاسخ:
پست بعدی باید در مورد اوبنتو باشه :D

البته این مقاله رو که خودم نوشتم رو هم پیشنهاد میکنم مطالعه کنی در مورد رمزنگاری و رمزگشایی

http://bayanbox.ir/id/1044320171810416078?download
سلام دوست عزیز من منتظر مطلب جدید هستم !!
پاسخ:
سلام . حتما به زودی ...
ممنون . دیگه در این حد آماتور نیستم :d
سینا منظورم این بود که مثلا طرف با الگوریتم base64 اینکد میکنه ! (یه فایل PHP رو)
و ما بیایم دیکد کنیم !
نه فقط base64 مورد های دیگه ...
ابزارهای آنلاین هم موجود هست که جالب نیست !
کلا یک مقاله کامل ...{اگر امکانش هست البته}
(راستی قرار بود یه آموزش در مورد ابزار Hazyoonspider.pl هم قرار بدی !!!)
ممنون ///
پاسخ:
رو چشمم . حتما
راستش رو بخواهید من مدتی ubuntu رو نصب کردم ولی لپ تاپ به شدت داغ می کرد و زودی باتری خالی می کرد.

راه حلی برای این مشکل دارید ؟
پاسخ:
سلام . برای حل هر دو مشکل می توانید از نرم افزار TLP استفاده نمایید:

ترمینال رو باز کنید ( ctrl + alt + t ) و دستورات زیر را برای نصب TLP وارد نمایید :

sudo add-apt-repository ppa:linrunner/tlp
sudo apt-get update
sudo apt-get install tlp tl

برای پاک کردن (uninstall) این نرم افزار نیز می توانید از دستورات زیر استفاده کنید :

sudo apt-get remove tlp
sudo add-apt-repository --remove ppa:linrunner/tlp


خیلی از دوستان با نرم افزار VMware آشنا هستند (کسانی که آشنا نیستند اینجا کلیک کنند) . این نرم افزار اجازه اجرای سیستم عامل های مختلف رو در محیط ویندوز میده و به اصطلاح مجازی ساز یا ماشین مجازی در فارسی نامگذاری شده.

برگرفته شده از بلاگ شخصی سینا احمدی نشاط / Hazyoon.ir

لینکی که توی این بخش گذاشتید باز نمی شه! آنتی ویروس آلرت می ده متاسفانه!

با تشکر
پاسخ:
سلام. ممنون از اطلاعتون . این لینک مربوط به وب سایت p30download بود که متاسفانه آنتی ویروس Eset باهاش مشکل داره مثل اینکه.

اصلاح کردم و لینک شد به سایت دیگری.

موفق باشید
خیلی ممنون از لطفتون :)
پاسخ:
انجام وظیفه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی