چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

همین اوّل این خبر خوب رو بدم که قراره در انتهای این مطلب 4 سرویس خوب بهتون معرفی کنم. هر شخصی که وارد دنیای وب میشه نیاز به هاست و دامنه داره. متاسفانه از اونجایی که هنوز کشور عزیزمون در زمینه رسیدگی به مسائل مهم درباره وب به کیفیت مناسبی نرسیده (البته اینو باید بگم که واقعاً با سرعت خوبی داریم پیشرفت می کنیم)، هر کس که دلش میخواد میاد یه هاستینگ و ثبت دامنه راه میندازه و شروع می کنه به فروختن.

کاملاً عادیه که هاستینگ بعد از داشتن حتی 10 مشتری به مشکلاتی برخورد کنه که حل کردنش نیاز به تخصص داره. و از آنجایی که بسیاری از افرادی که هاستینگ راه میندازن به اندازه لازم تخصص ندارن تصمیم های اشتباهی میگیرن. منظور از تصمیم های اشتباه اینه که جواب مشتری رو نمیدن، بد قولی میکنن و به جای اینکه کار رو به کاردان بسپرن خودشون میوفتن به جون پنل نمایندگی یا سرور مجازیشون و سایت محبوب گوگل ! 

کسی که تخصص در هاستینگ نداره نباید واردش شه. اینکه شما فقط بلدی به یه سرور مجازی لینوکس Login کنی، دلیل بر این نیست که یه VPS با تنظیمات پیش فرض و یدونه Direct Admin سفارش بدی و شروع کنی به هاست فروختن. پس فردا سایت هایی که میزبانی کردی 100% به مشکل میخورن و دستت به هیچ جا بند نیست عزیز دل من.

اگر میخواهید هاستینگ راه بندازید، اوّل یه یه VMware با یه Linux Cent OS نصب کن و با آموزش هایی که توی گوگل هست حداقل 3 ماه تمرین کن برادر ! بعدش یه هاستینگ کوچیک راه بنداز و کم کم بزرگش کن.

اصلاً نمی خوام در این مطلب راه حل ها و مراحل هاستینگ راه انداختن رو توضیح بدم. فقط میخوام 4 تا هاستینگ و ثبت دامنه خوب بهتون معرفی کنم (البته 3 تا هاستینگ خوب و 1 دونه هاستینگ خودم)

 

اوّل اینکه طبق تجربه شخصی من، دامنه هاتون رو خودتون نگه دارید ! به هاستینگ ها سفارش ندید. سایت Mihannic.com فقط کارش دامنه است. من از سال 1389 تا همین امروز دقیقاً 85 دامنه مختلف (com/ir/net/org/co) در این وب سایت ثبت کردم و تا الان هیچ مشکلی نداشتم. پشتیبانی عالی ! کنترل پنل راحت و قابل اعتماد. پیشنهاد میکنم اگر میخواهید دامنه ثبت کنید از این وب سایت استفاده کنید.

 

دوَم اینکه از هر هاستینگی که میخواید استفاده کنید حتماً Backup هاست خودتون رو پیش خودتون نگه دارید. اینکه خیالتون راحت باشه هاستینگتون Backup میگیره اصلاً کار درستی نیست. مثال میزنم. ما یک سایتی داشتیم به اسم Taktarh.com . (با آقای علی هدشی). این سایت رتبه الکساش توی ایران 301 بود ! متاسفانه هاستینگی که ازش استفاده می کردیم (با اینکه اسم و رسم خیلی زیادی داشت) سرورش به مشکل خورد و کل هاست ما پرید. بدون اینکه جواب ما رو بده، خیلی راحت گفت Backup نداریم ! ما با 600 تا پست و بازدید به اون خوبی سایتمون پرید.

از اون موقع این سایت فعالیت نکرده و الان رنکش 111.000 هست توی ایران ! خیلی حیف شد.
 

بگذریم. من شخصاً هاستینگ های زیادی رو تست کردم و خودم هم یه هاستینگ کوچیک دارم. مشتریام هم از هاستینگ های زیادی گله کردن. بهترین هاستینگ هایی که تا الان باهاشون کار کردم Parsdata.com (خیلی گرون امّا کیفیت و تخصص فوق العاده به همراه سابقه چند ساله)، iranserver.com (قیمت های مناسب و کیفیت خوب) و Parspack.com (پلن های هوشمندانه، تقریباً گران قیمت، کیفیت پشتیبانی بسیار عالی اما عدم مقاومت دربرابر حملات تکذیب سرویس) بودن.

خودم هم میزبانی وب Hostvel.ir رو دارم که فقط وب سایت لینوکس میزبانی میکنیم از سال 1386 و در حال حاضر سفارش جدید نمی پذیریم و در حال پشتیبانی مشتریان فعلی هستیم (تا جذب نیروی پشتیبانی جدید و تغییرات مورد نظر خودم).

 

امیدوارم کمک کوچکی کرده باشم در انتخاب هاستینگ مطمئن.

 

موفق و پیروز باشید

 

نظرات  (۲)

  • طراحی سایت وردپرس
  • مقاله جالبی بود
  • امید رمضانی
  • خوب بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی