چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

میدونید کابوس همه متخصصان وب و کسانی است که وب سایت های مردم زیر دستشونه چیه؟ بله٬ اینه که یک روز از خواب بیدار شید و تا ظهر انقدر تلفن بهتون بزنن بگن: «سایتمون بالا نمیاد چی شده» که خودتون به خودتون شک کنید ! وای به وقتی که سرور هم زیر دست خودتون باشه و روز قبلش کلی آپدیت کرده باشید سرویس هاتون رو.

 ۱۲ ساعت پیش این اتفاق برای من افتاد. یهو دیدم بسیاری از سایت هایی که توسط ما طراحی شده بود با ارور های عجیب و غریب بالا نیامد. یکی Syntax Error میداد یکی Fatal Error بعضی هاشون هم کلا از دسترس خارج شدن (انگار که DNS مشکل داره !).

از همان لحظه که متوجه شدم اول به سرور شک کردم. از آپاچی تا DNS ها رو بررسی کردم ولی نتیجه نداد که نداد.

بعدش متوجه شدم که سایت هایی که با وردپرس طراحی کرده بودیم همه به مشکل خوردن و سایت هایی که با اسکریپت های اختصاصی طراحی شدن بدون مشکل بالا میان.

امان از دست این آپدیت اتوماتیک وردپرس !

خیلی سرتون رو درد نمیارم. دلیل این مشکل بزرگ اینه که بسیاری از پلاگین ها و حتی کانفیگ فعلی سرور با نسخه ۴.۱ وردپرس سازگار نبود. فقط راه حل موقت رو خدمتتون می گم که اگر این مشکل برای شما هم به وجود آمده از گوگل به این مطلب برسید و این بحران رو بگذرونید.

 

برای حل این مشکل باید وردپرس خودتون رو Downgrade کنید (ورپرس رو یک نسخه پایین بیاورید.) ما جهت اطمینان برای حل این مشکل همه سایت ها را از نسخه ۴.۱ به نسخه ۴ کاهش دادیم و مشکل برطرف شد (تا وقتی که دقیق پیدا کنیم کجای کار می لنگه)

برای downgrade کردن وردپرس کافیه نسخه ۴ رو دانلود کنید و در هاست سایتتون Extract کنید. نگران هیچ چیز نباشید. بعد از extract کردن آسیبی به مطالب و حتی theme سایتتون نمیرسه. فقط فایل های سیستمی جایگزین میشن و وردپرس کاهش پیدا می کنه.

بعد از اکسترکت کردن فایل٬ ابتدا فایل wp-config-sample.php رو حذف کنید و سپس فایل wp-config.php رو باز کنید و خط زیر رو به فایل اضافه کنید:

 

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

و فایل رو ذخیره کنید. دیگه وردپرس به صورت خودکار آپدیت نمیشه و با خیال راحت می تونید استراحت کنید.

 

موفق و پیروز باشید

نظرات  (۲)

  • مهندس احمدی
  • سلام بسیار جالب توجه بود به ما هم سری بزنید خوشحال میشوم
    سلام . خیلی ممنونم به خاطر راهنمایی خوب و واضح تون. من همه کارهایی رو که گفته بودید کردم ولی باز هم سایتم کلا بالا نمیاد.
    چه کنم؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی