چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

برای امروز دست به قلم شدم و می خوام مقاله کوتاهی درباره ساختن رمز عبوری به یادماندنی   و در عین حال امن بنویسم. در این مقاله بررسی می کنیم که چه پسورد هایی امن هستند ! و چطور رمز عبوری امن و ساده برای حفظ کردن بسازیم. سطح این مقاله مبتدی بوده و برای عموم نوشته شده است. امیدوارم لذّت ببرید.

چندی پیش اسرائیل دادگاهی در آمریکا تشکیل داد و درخواست مصادره دامنه های .ir را به دادگاه داد. قصد اسرائیل از اینکار توقیف دامنه های ایرانی .ir و .ایران می باشد. حالا چه سیاستی پشت این قضیه است رو ما نمیدونیم...

امّا در دادگاه چه شد ؟

 امروز میخوام بهتون یک سایتی رو معرفی کنم که خیلی های گروهش را میشناسند. سایتهای نگهبان و نردبان و نارنجی را به یاد می آورید ؟ همان سایت هایی که پست های بی نظیر اختصاصی داشتند با تعداد بازدید و بازدیدکنندگان عمومی ؟

متاسفانه به دلایل قانونی (!) این وب سایت ها متوقف شدند. امّا این تیم بی نظیر چند ماهی میشه که سایت جدیدشون رو افتتاح کردند و اسمش را Digiato گذاشتند امیدوارم از وب سایت جدید این تیم لذّت ببرید.

www.Digiato.com

یک راست میرم سر اصل مطلب ! اینترنت اکسپلورر ناامن ترین نرم افزار سال شناخته شد ! مایکروسافت کلاً استعداد در تولید مرورگر نداره مثل اینکه ! سال 2013 که 130 مورد آسیب پذیری کشف شد از این نرم افزار (حالا ببین کشف نشده ها چقدر زیادن !) و امسال هم در 6 ماه آغازین سال 2014 یکصد و سی و سه مورد آسیب پذیری گزارش شده. این تعداد آسیب پذیری در نرم افزار اینترنت اکسپلورر مایکروسافت (که متاسفانه در خیلی از جاهای دولتی در ایران فکر میکنن آیکون این نرم افزار یعنی اینترنت. مثلاً اگر یه سیستمی اینترنت اکسپلورر نداشته باشه میگن اینترنت نداره !) بیشترین تعداد آسیب پذیری در تمام نرم افزارهای مطرح دنیا بوده. گزارش همکاران سیستم در ادامه مطلب ...

 

اپراتور دوم تلفن همراه کشور با سیاست چراغ خاموش، بدون اطلاع رسانی فراگیر اقدام به افزایش تعرفه سیم کارت‌های اعتباری خود کرده است.
به گزارش ایلنا، هنوز چند روزی از سخنان 24 تیرماه 1393 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نهایی رومینگ ملی که گفته بود «تشکر می‌کنم از دو اپراتوری که پس از درخواست ما تعرفه‌های خود را به نفع مردم کاهش دادند…» نگذشته بود که ایرانسل، تعرفه مکالمات و پیامک سیم کارت‌های اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاع رسانی فراگیر افزایش داده است.

 به درخواست یکی از دوستان، امروز درباره چگونگی طراحی یوزر اینترفیس (User interface) در اندروید صحبت می کنیم و اینکه کلیت یک فایل XML و ارتباط آن با Android User Interface چگونه است ! در این آموزش ابتدا پروژه جدیدی را ایجاد می نماییم و مرحله به مرحله با هم پیش می رویم. این آموزش بسیار پرمحتوی و آموزنده است. (همراه با تمرین و توصیه های مختلف)

این مقاله به درخواست یکی از دوستان (در قسمت نظرات) قرار داده شده. ایجاد فناوری XML یا زبان نشانه‌گذاری امتدادپذیر را باید بدون تردید یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین گام‌هایی به حساب آورد که در مسیر حل مشکل مقیاس‌پذیری در اینترنت مدرن برداشته شده است. پس از ایجاد XML توسط کنسرسیوم وب جهان‌شمول در سال ۱۹۹۶ دست‌اندرکاران بسیاری از پروژه‌های محاسبات گسترده به آن روی آورده‌اند. به عنوان نمونه، تقریباً تمامی فناوری‌های خدمات وب، گرافیک برداری مقیاس‌پذیری، RDF و بسیاری از موارد دیگر تنها با XML انجام‌پذیر است.

این هم از آیکون بخش مطلب برگزیده ! خودشحال میشم نظرتون رو بدونم. امّا بریم سر اصل مطلب. اپل اخیرا مورد بازخواست حقوقی تعدادی از کارکنان اش شده است. بنا به گزارش وال استریت ژورنال، دادگاه عالی کالیفرنیا این خبر را تایید کرد و گفت این غول تکنولوژی، توسط ۲۰ هزار کارمند خود مورد شکایت قرار گرفته، چرا که اپل زمان استراحت، معافیت ناهاری و همچنین حقوق نهایی آنها را نادیده می گیرد.