چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

فیلترینگ تلگرام ؟ خوب‌ ؟ بد ؟ زشت ؟

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

این روز ها خبر فیلترینگ تلگرام از رسانه های مختلف به گوش می رسد. موضوعی که دیگر از کنترل وزارت ارتباطات خارج بوده و سازمان ها و ارگان های مختلف وارد عمل شده اند. از طرفی انتشار اخبار از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با عنوان اینکه تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۷ فیلترینگ تلگرام قطعی و اجرا خواهد شد و از طرفی دیگر دفاع ریاست جمهوری کشور از موضوع فیلترینگ با عنوان اینکه کام مردم را تلخ نکنید.

سردرگمی صاحبان بیش از ۷۰۰.۰۰۰ کانال تلگرامی که زحمات شبانه روزی زیادی برای محتوای کانال هایشان کشیده اند، افرادی که در فضای تلگرام مشغول درآمدزایی بوده و همچنین ۴۵ میلیون نفر مردمی که اخبار، سرگرمی، ارتباطات و بخش عظیمی از نیازهایشان را از طریق اپلیکیشن تلگرام برطرف می نمایند.

امروز می خواهم تلگرام و فیلترینگ تلگرام را از جهات مختلف یا به قولی خوب، بد، زشت بررسی کنم. شاید برای بنده به عنوان موسس و کارآفرین این حوزه آسان نباشد که از ورود احساسات به نوشتار این مطلب جلوگیری کنم. چرا که امروز، اولین روز کاری سال ۱۳۹۷ نمی دانیم در جلسه شروع سال کاریمان باید پرانرژی باشیم یا ناراحت ! معمولا جلسات اول سال با انرژی زیاد و امید بسیار همراه است. اما جلسه امروز ما، عجیب متفاوت بود !

نگاه بچه های تیم برنامه نویسی که بیش از یکصد هزار خط کدنویسی کردند تا بالاخره پس از ۱۴ ماه تلاش بتوانند یک سیستم بدون ایراد و تمیز تبلیغاتی در اپلیکیشن تلگرام پیاده سازی کنند.

صورت های بدون لبخند تیم اجرائی که سال گذشته هر روزی که بیش از ۱۰ میلیون نمایش تبلیغ را می گذراندند جشن می گرفتند و هر روز برای یک هدف متحد تلاش می کردند، هدفی با عنوان: برترین پلت فرم تبلیغات در شبکه های اجتماعی !

فضای ساکت و بلاتکلیف همه واحد ها، سوال تکراری مشتریانمان که می پرسند به نظر شما تلگرام فیلتر می شود ؟ برندهای بزرگ که با بنده مشورت می کنند و می گویند چه برنامه ای داری ؟ همه و همه به دلیل تصمیم دولت درباره فیلتر کردن تلگرام.

قرار بود از ورود احساسات جلوگیری کنیم. پس ادامه این مطلب را به بررسی فنی می پردازم.

در ابتدا اعلام کنم که تبلیغگرام، پلت فرم تبلیغات در شبکه های اجتماعی است ! نه فقط تلگرام. گرچه آسیب شدید و افت ۶۰ درصدی را تجربه خواهیم کرد، اما در بلند مدت با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده بستر ها و متدهای جدیدی را جهت تبلیغات پربازده به مشتریان عزیز معرفی می نماییم.

باید بگویم گرچه آسیب زیادی به شخص بنده، شرکت تبلیغگرام، فعالین اقتصادی بستر تلگرام، فروشگاه های تلگرامی و غیره و غیره خواهد خورد، اما فیلتر شدن تلگرام بی منطق نیست. بیایید آن را از سه جهت بررسی کنیم.

فیلتر تلگرام

خوب است چون ؟

  • تلگرام تبدیل به رسانه ی ملی شده که هر کسی در آن می تواند صاحب رسانه باشد ! این فوق العاده است. اما تفاوتش با اینستاگرام در این است که مردم اخبار را در آن بسیار شدید تر دنبال می کنند. این خطر است. وقتی یک کانال با هدف ایجاد هرج و مرج در کشور راه اندازی می شود و شرکت تلگرام حاضر به همکاری نیست، در یک هفته ۱.۵ میلیون نفر مخاطب جذب می کند به معنی خطر جدی است.
  • تلگرام به تازگی از نوعی پول اختصاصی خودش رونمایی کرده است. شاید به نظر خلاقانه برسد، ولی این پول تلگرامی می تواند وجوه هنگفتی را از کشور خارج کند !
  • قدرت رسانه ای و نفوذ بیش از حد یک شرکت خارجی به کل کشور !
  • بیش از ۴۶ درصد جرائم اینترنتی در تلگرام اتفاق می‌افتد و ار درصدی از آن ها جلوگیری می شود
  • فرصت های زیادی در داخل کشور جهت راه اندازی استارت آپ های جدید و فضای رقابتی در دراز مدت به وجود می آید.

اما بد است که ؟

  • بیش از ۷۵۰ هزار کانال تلگرامی از کار بی کار می شوند !
  • ۶۰٪ استفاده از پهنای باند کشور کاهش پیدا می کند و ضرر سنگینی به شرکت های سرویس دهی اینترنت نیز وارد می شود.
  • مردم به استفاده از فیلتر شکن تشویق می شوند، عادت می کنند و اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شرکت های VPN که درصد زیادی از آنها صاحبان جاسوس دارند می گذارند.
  • تراکنش های مالی بانک ها کاهش چشمگیری خواهد داشت
  • پست جمهوری اسلامی بیش از ۲۰٪ کاهش درآمد خواهد داشت.
  • ۴۵ میلیون کاربری که به آسانی از سرویس رایگان یک اپلیکیشن استفاده می کنند، از آن محروم می شوند.
  • دولت و دولتمردان از میان مردم فاصله می گیرند
  • عدم وجود هیچگونه بستری که بتواند نیازهای موجود را پوشش دهد.

و زشت است که ؟

  • که هیچ اپلیکیشن داخلی نتوانسته تعداد درخواست مردم را پوشش دهد !
  • همه پیام رسان های ایرانی غیر مهندسی و صرفا برای جذب سرمایه و سهم بازار، در مدت کوتاهی تولید شده اند و این در صورتی است که می خواهند با تلگرام که از نظر فنی یک آثار هنری محسوب می شود رقابت کنند !
  • حمایت از اپلیکیشن های داخلی تبدیل شود به چیزی شبیه به حمایت از خودروسازان داخلی

 

اصلا چرا تلگرام همکاری نمی کند ؟

هدف تلگرام راه اندازی یک اپلیکیشن امن و مردمی است. برای همین است که با هیچکس همکاری نمی کند. هدفش اصلا جذب کاربران بیشتر و بیشتر نیست. من را یاد قوم خاصی می اندازد ! تلگرام به راحتی می توانست سیاست هایش را زیر پا بگذارد و جای Whatsapp را بگیرد. اما سابقه اش نشان داده که اهداف دیگری دارد.

 

کلام آخر...

در اوضاع اقتصادی فعلی جایی برای ضربه زدن وجود ندارد ! کسب و کارهای زیادی بر پایه تلگرام شکل گرفته اند اما نمی توان از امنیت ملی چشم پوشی کرد. ای کاش اپلیکیشنی با کیفیت ، بازده و دسترسی ساده همانند تلگرام وجود داشت که میتوانست پاسخگوی نیاز های مردم و صاحبان کسب و کار در آن باشد.

 

تبلیغگرام حمایت می کند از ...

همانطور که می دانید تبلیغگرام یک پلتفرم هوشمند است. پلتفرم های هوشمند جهت هوشمندی هر چه بیشتر نیازمند داده های حجیم یا همان Big Data هستند. بنابراین در ماه های گذشته از تمامی مطالب کانال های فعال حاضر در تلگرام یک نسخه کپی بر روی سرورهای تبلیغگرام ذخیره سازی شده است که جهت آنالیز و تحلیل بازخورد تبلیغات در تلگرام از آن استفاده می شود.

در صورتی که اپلیکیشنی تولید نموده اید که آن را شایسته میزبانی ۵۰ میلیون کاربر می دانید امکان ارائه محتوای کانال ها با کسب اجازه از صاحبان آن ها توسط درگاه های API ما فراهم بوده و کافیست پیشنهاد خود را به پست الکترونیکی data@tablighgram.org ارسال نمایید.

 

با احترام

سینا احمدی نشاط

موسس و مدیرعامل تبلیغگرام

منبع: تبلیغگرام

  • ۹۷/۰۲/۱۸

نظرات  (۱)

  • آکادمی کسب وکار اینترنتی وبکیما
  • مقاله خوبی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی