چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام به کاربران عزیز. از ساعاتی که IOS 7 به صورت عمومی ارائه شد شاهد گزارش های فراوان درباره باگ های این سیستم عامل جدید بودیم ! به خصوص باگ های امنیتی . برای مثال فقط باگ هایی که بلاگ نگهبان منتشر کرده :

- امکان برقراری هر نوع تماس از طریق قسمت تماس های اضطراری

- امکان دور زدن رمز دستگاه در دسترسی به عکس ها

و ...

سلام. امروز اومدم از گوگل انتقاد کنم. خیلی وقته که منتظرم سرویس Goolge Translate سر و سامان بگیره و حفظ آبرو کنه ! ولی انگار نه انگار ! ابروی هرچی تکنولوژیه برده ! چه برسه به گوگل :))

اگه چند تا کتاب دیکشنری به یه بچه ی 7 ساله بدید خیلی بهتر از "مترجم گوگل" براتون جملاتتون رو ترجمه میکنه ، تا این نرم افزار ارائه شده توسط یکی از پیشرو های تکنولوزی !

روز ۲۵۶ام هر سال (معادل عدد ۱۰۰ در مبنای شانزده) مطابق با ۱۳ سپتامبر (۱۲ سپتامبر در سال های کبیسه) به عنوان روز برنامه نویسان نام گرفته است. 

روسیه اولین کشوری بود که این روز را به عنوان روز برنامه نویس به رسمیت شناخت و پس از آن کشورهای آلمان، کانادا، چین، کرواسی، فرانسه، گوآتمالا، هند، بلژیک، استرالیا، نیوزیلند، لهستان، اسلوونی، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا نیز این روز را به عنوان روز برنامه نویس به رسمیت شناختند.

از جمله دلایل انتخاب عدد ۲۵۶ به عنوان روز برنامه نویس می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
عدد ۲۵۶ بزرگترین توان عدد ۲ کوچکتر از ۳۶۵ که تعداد روزهای یک سال است، می باشد.
در سیستم دودویی کامپیوتری تعداد اعدادی که می توان در یک بایت جا داد ۲۵۶ تا می باشد.
عدد ۲۵۶ به صورت کلی برای برنامه نویس ها عددی آشناست.


این روز رو به همه برنامه نویسان عزیز تبریک عرض میکنــــــــــــم ♥

سلامی دوباره به دوستان عزیزم. خوشحالم که مطلب رو دنبال می کنید و باعث دلگرمی من می شید. چندی پیش مطالبی درباره دیتاسنترپایتخت یا همان مغز الکترونیکی شهر تهران مطالعه کردم که امروز می خوام براتون درباره اش بنویسم و این مطالب منتشر شده را نقد و بررسی کنم.

دیتاسنتری که از آن می خوانید با حجم هزار ترابایت (یک پتابایت)، امکان اتصال 12 هزار نقطه شهر را با سیستم بی سیم یا فیبرنوری برقرار می کند.

به نقل از معصومه ابوالحسنی : مدیریت پایتخت تلاش می کند دسترسی الکترونیکی شهروندان را به شهرداری و کلیه خدمات فرهنگی شهری به صورت شبانه روزی و قابل اطمینان فراهم کند. به همین منظور دیتاسنتری را فراهم کرده است که اطلاعات در آن تجمیع و پردازش می شود. این فضا استانداردهای جهانی از لحاظ امنیتی دارد و برق آن هم به صورت شبانه روز تامین می شود.

سلامی دوباره خدمت دوستان عزیزم. دو روز پیش من برای لپ تاپم یک نسخه آنتی ویروس Avira Premium Antivirus خریدم. قبل از خریدن این آنتی ویروس، روی لپ تاپم نسخه Avira Free Antivirus نصب بود. بعد از آپگرید کردن برنامه به نسخه Premium و نصب لایسنس آنتی ویروس هیچ مرورگری (به جز Firefox) به اینترنت دسترسی نداشت و حتی خود آنتی ویروس هم نمیتونست به اینترنت وصل شه که آپدیت شه !

تا امروز، هیچوقت به این مشکل برنخورده بودم و جالبی قضیه اینجاست که فایرفاکس اینترنت داشت، سایت ها Ping می شد ولی هیچ سایتی توی هیچ مرورگری باز نمیشد و آنتی ویروس هم آپدیت نمیشد !!!

همانطور که چند پست قبل عکسی از Report دادن یک باگ در آیفون در وبلاگ منتشر کردم امروز میخواهم این باگ را رونمایی کنم. Apple پاسخی در قبال نامه ارسالی من نداد ! به همین دلیل این باگ به تمام سایت های مرجع اکسپلویت ارسال شد (cxsec.org / exploit-db / packetstormsecurity و ... ).

آیفون قسمتی به نام 'Spotlight Search' دارد که وقتی از صفحه اصلی گوشی (IOS Home)، یک اسلاید به سمت عقب بکشید وارد قسمت سرچ یا همان Spotlight سرچ می شوید. اما متاسفانه اپل به صورت پیشفرض تمام نرم افزارهای گوشی را برای جستجو بهتر در Spotlight Search قرار داده و این امر باعث شده که SMS های پاک شده شما در این بخش به نمایش در آید.

سلام به دوستان عزیزم. دلم براتون تنگ شده ! این مدّت خیلی سرم شلوغه و تا 2 هفته آینده شلوغ تر هم میشه. پس برای وقفه در به روزرسانی بلاگم من رو به بزرگی خودتون ببخشید. امشب خیلی خسته بودم و هرکاری کردم خوابم نبرد ! یه مجله برداشتم که بخونم و بتونم بخوابم، امّا به مقاله ای برخوردم که نتونستم درباره اش برای شما ننویسم ! برای همین اومدم سراغ کامپیوتر عزیزم و دست به کار شدم. شاید خیلی ها با این خبر آشنا هستند و یا اطلاعات کاملی دارند ، ولی این پست رو می نویسم برای کسانی که هنوز مطلع نیستند ...

مدت زمان زیادی نیست که از ارائه پورت نسخه سوم USB یعنی USB 3.0 میگذره. پورتی که با سرعت بالای انتقال اطلاعات، به سرعت جای خود را میان کاربران و البته لوازم دیجیتال مختلف بازکرد. این بار گروه تولید این پورت محبوب، نسخه 3.1 یو اس بی را آماده رونمایی کرده اند.

به دلیل مزاحمت های فراوان و ... آی دی یاهو من از هذیون و همچنین انجمن آشیانه حذف شد و از این پس با آی دی یاهو Encode7 لاگین نخواهم کرد. مطالب ، ابزارها ، قالب ها، پروژه ها و مقالات جدید به زودی ...

 

موفق باشید