چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام به همه کاربران عزیزم . امروز روی کیبورد دستم به حرف B خورد و در لیست مرورگرم سایت Blogfa به چشمم خورد و همه خاطرات بدم زنده شد . خیلی از دوستانی که مطالب من رو میخونن خودشون یا وبمستر هستند و یا حداقل یک بلاگ دارند . در ابتدا پیشنهاد من اینه که یا هیچوقت سمت این سیستم نرید ، یا اگر در حال حاضر در این سیستم بلاگ دارید منتقل کنید . بلاگفا در ایران شاید از سیستم "توییتر" شناخته شده تر باشه ! اما داستان من از کجا شروع شد ...

چند سال پیش (2005) من تقریبا همه سیستم های وبلاگ نویسی رو تست کردم و بلاگفا به نظرم بهترین بود ! از نظر امنیت ، محیط کاربری و ... (به جز SEO)

بنابراین وبلاگ نویسی ام رو با بلاگفا شروع کردم . اولین بلاگ من در بلاگفا مثل همه کسانی که وبلاگ نویسی را شروع میکنن کپی مطالب مورد علاقه ام از سایت های دیگه بود ! بعد از مدتی تصمیم گرفتم یه وبلاگ جدید بسازم و خودم بنویسم .

یه وبلاگ ساختم با اسم Jingooli.blogfa.com ! بعد از 1 سال حتی دامنه هم به وبلاگم وصل کردم و نزدیک به 670 پست ارسال کرده بودم ، بیش از 10 بار ایمیل زدم به بلاگفا که من میخوام تبلیغات وبلاگم رو حذف کنم اگر ممکنه شماره حساب بدید که مبلغش رو پرداخت کنم و تبلیغاتم رو حذف کنید اما پس از گذشت 1 ماه هنوز هیچ جوابی دریافت نکردم ...

این هم قالبی دیگر از Yootheme برای دوستان عزیزم . این قالب 249 یوروز قیمت داره و مثل همیشه شما می توانید آن را از سایت من به رایگان دانلود کنید . این قالب برای سیستم وردپرس طراحی شده و امکانات مختلفی مثل انتخاب رنگ تم ، منو های کشویی مختلف و پلاگین های فوق العاده "یوتـــم" را داراست . 

طبق قولی که در پست افشای محل ذخیره سازی پسورد مرورگر ها در ویندوز داده بودم امروز محل ذخیره سازی پسورد مسنجر ها در سیستم عامل های مایکروسافت (ویندوز) رو براتون شرح می دهم . همانند پست قبلی سعی می کنم لیست محبوب ترین ها رو در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهم.

 

 AIM - AOL Instant Messenger

AIM در نسخه 6 تا 7.2 پسورد ها را در آدرس زیر در رجیستری ویندوز ذخیره می کند :

 HKEY_CURRENT_USER\Software\America Online\AIM6\Passwords

اما در نسخه AIM Pro محل ذخیره پسورد ها تغییر کرده و در آدرس زیر ذخیره می گردد :

 HKEY_CURRENT_USER\Software\AIM\AIMPRO\<Account_Name>

در نسخه های چدید (7.3) یوزرنیم و پسورد ها به صورت Encrypt شده در فایلی با نام 'aimx.bin' در آدرس زیر ذخیره می شوند :

 

[Windows XP] 
C:\Documents and Settings\<user_name>\Local Settings\Application Data\AIM

[Windows Vista/Windows 7/Windows 8]

C:\Users\<user_name>\AppData\Local\AIM

 

AIM از روش Blowfish که بر پایه Base-64 عمل می کند کدگذاری شده است . در آینده مقالاتی درباره روش های کدگذاری در AIM و دیگر الگوریتم ها منتشر خواهم کرد .

 

خیلی از سایت های بزرگ مثل سایت سازمان هوا فضا آمریکا ( NASA ) و بسیاری از بانک های اطلاعاتی بزرگ از ORACLE برای مدیریت دیتابیس های خود استفاده می کنند . اما چیزی که شاید خیلی توی اینترنت موجود نباشه نرم افزار Brute force برای این نوع پایگاه داده است . بورت فورس یکی از روش های هکر ها برای نفوذ به سیستم های مختلف است . در این روش که به کمک نرم افزار های مختلف انجام می شود هکر لیست پسورد ها و یوزرنیم ها را روی نرم افزار تست میکند و عوامل درست را می یابد و به راحتی به هدف خود میرسد . اما یکی از مشکلات بورت فورس همیشه این بوده که معلوم نیست چقدر طول میکشه تا عوامل ورودی درست پیدا شود .

برای این ساعت قالب Sync که مناسب برای استفاده سایت هایی مثل هاستینگ ، خدمات ابری و ... است و توسط تیم Yoo Theme طراحی شده را آماده کردم . قیمت این قالب در سایت فروشنده 249 یورو معادل حدود 1 میلیون تومان می باشد و شما می توانید آن را به صورت رایگان از هدیون . آی آر دریافت نمایید . درباره امکانات قالب های Yoo theme هم که همه ما اطلاع داریم و لازم به ذکر نیست

 در پست قبلی پلاگینی با نام Timeline برای وردپرس ارسال کرده بودم که این اسکریپت فروشی بود و به صورت رایگان برای دانلود قرار داده بودم . یکی از کاربران خیلی خوب سایت به نام محمد کاظم . ب یک Timeline با استفاده از jQuery , java و html طراحی کرده که کاملا رایگان آن را برای شما به اشتراک می گذاریم . با ایجاد کمی تغییرات در این اسکریپت در بسیاری از وب سایت ها می توانید از آن استفاده کنید .

 

   با تشکر از این کاربر عزیز .

   برای دانلود تایم لاین کلیک کنید

برای امروز پلاگین Touch TimeLine رو برای وردپرس براتون آماده کردم . این افزونه که 12 دلار قیمت داره روی همه Device ها اجرا میشه و برای دستگاه های Touch Screen نیز بهینه سازی شده است . حجم اجرایی این پلاگین فقط 4 کلیوبایت بوده و از JavaScript و CSS ساخته شده و با هر سایزی از Screen سازگار می باشد . 

بعد از ثابت شدن قضیه شنود مایکروسافت در اسکایپ واقعا حس بدی بهم دست داد . از این به بعد می خوام تمام مشکلات مایکروسافت از امنیتی تا کاربری رو شرح بدم و بخشی با نام "ضد مایکروسافت" به سایت اضافه کردم ! برای اولین پست، امروز میخوام یه سری آدرس بهتون معرفی کنم . همانطور که میدونید همه نرم افزار ها در بخشی از ویندوز پسوردهای خودشون رو ذخیره میکنن که این آدرس ها مخفی هستند . اما امروز میخواهم آدرس محل ذخیره سازی بسیاری از نرم افزار های معروف را در اختیار شما دوستان بگذارم . همه نرم افزار هایی که با نام های Facebook Decryper و ... نوشته میشن که از همین آدرس ها برای نمایش پسوردها به صورت لوکال استفاده می کنند . برای اولین پست با این موضوع جذاب ترین بخش را انتخاب کردم ! در ابتدا آدرس ذخیره سازی پسورد ها و یوزرنیم ها در مرورگر ها را معرفی خواهم کرد . با استفاده از این آدرس ها شما می توانید به همه پسورد های ذخیره شده در همه مرورگرها در سیستم عامل ویندوز دست یابید .

 

مرورگر Avant

 

این مرورگر همه یورزنیم و پسورد ها رو در فایلی به نام Forms.dat در آدرس زیر ذخیره میکند :

 

[Windows XP] 
C:\Documents and Settings\<user_name>\Application Data\Avant Profiles\.default\formdata

[Windows Vista/Windows 7/Windows 8]
C:\Users\<user_name>\Appdata\Roaming\Avant Profiles\.default\formdata

 

{ به علت مشغله کاری و عرض پوزش این بخش بسته شد }

به درخواست کاربران و تصمیمگیری خودم ، قرار شد بخشی به عنوان سوال و جواب به سایت اضافه گردد . در این بخش شما می توانید همه سوالات خود را از قبیل طراحی ، برنامه نویسی ، مشاوره ، امنیت ، سیستم های مدیریت محتوی و ... بپرسید و طی مدت بسیار کوتاهی جواب سوالتان را زیر سوال خودتان بیابید ! امیدوارم این بخش باعث رضایت هرچه بیشتر شما از هذیون . ای آر باشد . شایان ذکر است که ممکن است خیلی از سوالات شما دوستان تبدیل به یک پست برای سایت شود ... برای ورود به بخش سوال جواب می توانید روی عکس فوق کلیک نمایید و در غیر اینصورت بخش سوال جواب در منوی بالای سایت نمایش داده شده و از منوی فوقانی نیز قابل دسترس است .

 

موفق و پیروز باشید

 

سینا/

  • سینا

یکی از مشکلاتی که خیلی از وبمستر های وردپرس ممکنه بهش برخورد کنن Down شدن سایتشون بعد از نصب یک قالب هستش . یکی از دلایل انعطاف پذیری خیلی زیاد سیستم مدیریت محتوی "وردپرس" قالب هاش هستند . به خاطر اینکه انقدر دست طراح قالب توی طراحی باز هست که میتونه کاری کنه کسی باور نکنه این سایت روی Wordpress طراحی شده ! در طراحی قالب وردپرس علاوه بر استفاده از پلاگین های مختلف و استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی شما میتوانید از Function های مختلف هم استفاده کنید ! بنابراین قالب قسمت مهمی از یک سایت وردپرس به حساب میاد !

 امروز داشتم یکم توی ایمیل هام میگشتم به یه ایمیل رسیدم که بهش جوابی نداده بودن ! همه ما دانشگاه بالا مرتبه OXFORD رو میشناسیم . همه ما هم میدونیم که دانشگاه ها برای دانشجوهاشون خوابگاه دارن ! و این هم میدونیم که بزرگترین جامعه مجازی دنیا که در 4 سال بیش از 3 بیلیون دلار درآمد داشته از خوابگاه دانشگاه Harvard کارش شروع شده ! از همه اینها بگذریم ...

نزدیک یک ماه پیش برای این سایت http://oxfordhomestay.co.uk ایمیل فرستادم و مشکل امنیتی شون رو تذکر دادم ولی کو گوش شنوا ...

خیلی از کاربران هذیون.آی آر هم علاقه زیادی به دیتابیس سایت های بزرگ دارن ! من باز هم بهشون ایمیل زدم و منتظر جوابم ! ولی تا جواب بدن دیتابیس Information_Schema پیش شما باشه تا ببینیم به کجا میرسه cool

 

برای دانلود دیتابیس کلیک کنید

سلامی دوباره ! امروز میخوام بهتون نشون بدم که در نرم افزار Skype که میلیون ها کاربر داره شنود وجود داره و مایکروسافت هر چیزی که مینویسید را میخواند ! اما سطح این مقاله کمی بالاست و توضیح آن به زبان ساده خیلی مشکل بود . بنابراین اگر کمی نامفهوم بود من رو ببخشید ! البته به نظر من این پست لایق رسانه ای شدن هم هست ... پس لطفا هرچه سریعتر این پست رو به اشتراک بگذارید تا بازتاب داشته باشه.

پس از مطالعه این مقاله :

http://www.h-online.com/security/news/item/Skype-with-care-Microsoft-is-reading-everything-you-write-1862870.html

تصمیم گرفتم کمی در این باره تحقیق کنم . این مقاله ادعا میکنه که شایعه وجود Backdoor در نرم افزار Skype واقعیت داره و مایکروسافت هر آنچه شما در اسکایپ می نویسید را می خواند ! اما دلایل و روش هایی که برای اثبات این شایعه استفاده کردند کمی عجیب و غریب به نظر می آید !

- مانند اینکه برای تست شنود اسکایپ Request ها Head سایت هایی که از SSL استفاده می کنند را در Skype Chat کپی کردند ! blush

اما با توجه به اینکه تیم های آلمانی امنیتی بسیار قدرتمند این قضیه را تایید کردند ترجیح میدیم که این نرم افزار رو رها کنیم ...

خوب شروع می کنیم ...

سلامی دوباره . ممنون از دوستانی که پست قبل رو مطالعه کردن و نظر دادن ! من هنوز هم منتظر پیشنهادات و انتقاداتتون هستم . امروز یه مطلبی خوندم که باعث شد یکم فکر کنم و این پست رو ارسال کنم . همه ما به خاطر گوشی های زیادی که خریدیم و اعضاء خانواده خریدن تعداد زیادی شارژر در خانه داریم . خوب به غیر از مشکل نگهداری شارژر ها ، آسیب به محیط زیست و مشکلات بسیار دیگه هزینه اضافی هم روی گوشی جدیدمون باید پرداخت کنیم که یک شارژ جدید دوباره به شارژرهامون اضافه شه . به نظرتون اگر شارژر از بسته بندی موبایل ها حذف شه بهتر نیست ؟

علاوه بر اینکه هزینه کمتری برای خرید گوشی پرداخت میشه از شارژر های خونه هم استفاده میشه و مهمتر از همه آسیب کمتری به محیط زیست وارد میشه.