افزایش تعرفه مکالمه و پیامک ایرانسل
اپراتور دوم تلفن همراه کشور با سیاست چراغ خاموش، بدون اطلاع رسانی فراگیر اقدام به افزایش تعرفه سیم کارتهای اعتباری خود کرده است.
به گزارش ایلنا، هنوز چند روزی از سخنان 24 تیرماه 1393 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نهایی رومینگ ملی که گفته بود «تشکر میکنم از دو اپراتوری که پس از درخواست ما تعرفههای خود را به نفع مردم کاهش دادند…» نگذشته بود که ایرانسل، تعرفه مکالمات و پیامک سیم کارتهای اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاع رسانی فراگیر افزایش داده است.
این اقدام در حالی صورت پذیرفته که مدیر عامل ایرانسل در سخنانی که در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 26/3/93 منتشر شده اعلام کرده بود: «افزایش تعرفه برای سیم کارتهای دایمی و اعتباری در دستور کار اپراتور دوم قرار ندارد»
بر اساس تعرفههای جدید، نرخ تعرفه یک دقیقه تماس درون شبکه از 620ریال به 669ریال و برون شبکه از 825 ریال به 929 ریال افزایش یافته است. علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات، این اپراتور تعرفه پیامک فارسی را از 100 به 105ریال و لاتین را از 160 به 199ریال افزایش داده است.
این افزایش تعرفه در حالیست که این اپراتور چندی پیش برای نشان دادن حسن نیت خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ تعرفه مکالمات برون شبکه سیم کارتهای دایمی را اندکی کاهش داده بود که البته مشترکین دائمی این اپراتور کمتر از دو درصد کل مشترکینش را تشکیل می دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به به دنبال این اقدام ایرانسل، این اپراتور را در جایگاه نورچشمی قرار داده و حتی برایش مجوز راه اندازی نسل سوم تلفن همراه را به صورت پایلوت در چند نقطه تهران صادر کرد. دکتر واعظی یقینا نمیدانست که این اپراتور با ژست مذکور، در صدد افزایش ناگهانی تعرفههای سیم کارتهای اعتباریش است، که بیشترین درآمدش از محل این مشترکین (اعتباری) حاصل میشود و اصولا شعار «کیفیت بهتر و تعرفه پایینتر» فقط در عالم رؤیا تحقق پذیر است.
حالا با این حساب، بایستی سیم کارت کدام اپراتور را بخریم و به تعرفههای کدام اعتماد بیشتری داشته باشیم؟!
منبع: آی تی رسان
ادامه...
انتظار میرفت تا رگولاتوری به این موضوع واکنش نشان دهد و ایرانسل را مؤاخذه کند؛ چرا که افزایش تعرفههای همراه اول با انتقاد وزیر ارتباطات همراه بود.
ایرانسل ابتدا با کاهش هزینهها برای ۵ درصد مشترکین دائمی، مورد قدردانی قرار گرفت و قرار شد تا مجوز آزمایشی نسل ۳ را نیز بگیرد. با این حال در یک اقدام عجیب، بدون اطلاعرسانی تعرفههایش را افزایش داد.
به گزارش ایتنا، معاون رگولاتوری، افزایش تعرفههای ایرانسل را در چارچوب مقررات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دانست و گفت: این اقدام ایرانسل مغایر با قانون نیست و طبق مصوبات کمیسیون، اپراتورها اجازه دارند تا ۲۰ درصد افزایش در تعرفههایشان داشته باشند. طبق بررسیهای انجام شده، ایرانسل در اطلاعرسانی ضعیف عمل کرده است. این اطلاع رسانی از طریق پیامک بود ولی به همهی مشترکین نرسیده است.
/پایان/
ان هایی که باید کاری کنند نمی کنند انها که نباید کاری کنند به خوبی به وظیفه ی خود عمل می کنند.و اینگونه بود که ما بد بخت شدیم .
ویک چیز دیگر رجع به روش های نوین سایت سازی هم یک مطلب بده به ما :دی
---------------
باتشکر
فرهاد تهرانی