چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

شکایت 20.000 کارمند اپل

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳

این هم از آیکون بخش مطلب برگزیده ! خودشحال میشم نظرتون رو بدونم. امّا بریم سر اصل مطلب. اپل اخیرا مورد بازخواست حقوقی تعدادی از کارکنان اش شده است. بنا به گزارش وال استریت ژورنال، دادگاه عالی کالیفرنیا این خبر را تایید کرد و گفت این غول تکنولوژی، توسط ۲۰ هزار کارمند خود مورد شکایت قرار گرفته، چرا که اپل زمان استراحت، معافیت ناهاری و همچنین حقوق نهایی آنها را نادیده می گیرد.

این کارمندان افراد شاغل در اپل استورها، مراکز تماس و همچنین تعدادی از مهندسین این شرکت هستند که درآمدشان ساعتی حساب می شود. آنها ادعا می کنند اپل آگاهانه به قوانین کار ایالت کالیفرنیا بی توجهی می کند. طبق آن قوانین، کارمندان در چند نوبت از جمله زمان ناهار، اجازه استراحت دارند.

وکیل مدافع شاکیان، تایلر بیلانگ به وال استریت ژورنال گفت: “اغلب کارگران برای ۷ الی ۸ ساعت امکان استراحت جهت غذا خوردن ندارند و گاهی حتی این عدم اجازه به کل روز تبدیل می شود!”

همچنین این کارگران گفته اند که اپل به وضوح آنها از اظهار نظر در مورد سیاست های نیروی کار این شرکت منع کرده و تهدید کرده که در صورت انجام این کار، موقعیت شغلی خود را به خطر می اندازند.

این دعوای حقوقی درست در زمانی گریبانگیر اپل شده که هنوز یک پرونده دیگر که آن هم از طرف کارمندان این شرکت است، روی میز دادگاه وجود دارد. سال گذشته تعدادی از کارکنان فروشگاه های اپل شکایتی مبنی بر بررسی روزانه کیف های آنان برای مقابله با دزدی های احتمالی تقدیم دادگاه کردند. این بازرسی ها دو نوبت در روز انجام می شود و هربار حدود نیم ساعت به طول می انجامد و در این مدت کارکنان در یک صف می ایستند. ضمن اینکه زمان صرف شده برای این موضوع در حقوق ساعتی افراد درج نمی شود.

در اکتبر سال گذشته هم کارمندان چهار شرکت اپل، گوگل، اینتل و ادوبی شکایتی را علیه آنها ثبت کردند. آنها مدعی بودند این شرکت ها به دلیل عدم استخدام رسمی کارمندان یکدیگر، دستمزدها را پایین نگه داشته اند. جمع شاکیان این پرونده هم حدود ۶۵هزار نفر شدند.

اما شکایت جدید علیه اپل مبنی بر عدم معافیت های ناهاری و حقوق نهایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ مطرح شد، که البته سرنوشت و میزان خسارت وارد شده به شاکیان هنوز مشخص نیست.

مطمئنا این مسائل حقوقی برای هیچ شرکتی وجهه خوبی ندارد. باید دید اپل چه واکنشی نسبت به طرح دعوی جدید نشان می دهد. در هر صورت خبرهای بعدی را به اطلاع شما خواهیم رساند.

 

منبع: Digiato

نظرات  (۱)

  • فرهاد تهرانی
  • پست که جالب بود ولی خوب نظر تو چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
    حالا درمود عکس منظورت دقیقا از این زنگه چیه ؟ مطمئنم ایکون این مطالب بهتر میتونه باشه .
    ولی یک زنگ معنی رو خوب نمیتونه برسونه ; این ایکن مناسبه برای اخباری کوچک برای اگاهی افراد ولی هدف این مطالب یک خبر کوچک نیست بلکه ان پست یک خبر کامله بعد این ها خبر های برگزیده ی تو اند اند نه یک خبر معمولی .
    مثلا ی تیک رو روزنامه بهنر منظور رو میرسونه البته فقط یک پیشنهاد وتو با خلاقیتت میتونی معجزه کنی پس شروع کن.
    ----------
    با تشکر
    فرهاد تهرانی
    پاسخ:
    ممنون بابت نظرت.

    حتماً بیشتر روش کار میکنم و فکر میکنم. این روزا فکرم خیلی درگیره چیزای دیگه است.

    مرسی از انرژی که میدی دوست عزیزم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی