چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

گوگل چطور نمیریم؟

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲

پروژه جتجالی گوگل با موضوع مرگ!

یکی از سوال های آدمیزاد از ابتدای خلقت این بوده که "چرا باید بمیرم؟". ظاهرا این سوال از آن چیزهایی بوده که مردم زیاد رفته اند گوگل کرده اند. یعنی هی رفته اند توی گوگل زده اند "من کی میمیرم؟" یا "چطوری میمیرم؟" یا "چی کار کنم که نمیرم؟"، چون دلشان نمی خواسته بمیرند. اما گوگل که خیلی کارش درسته و ادعاش میشه برای همه سوال ها چند میلیون لینک جواب حاضر و آمده توی جیبش داره، وقتی با این سوال های پیش پا افتاده مواجه میشه چی ؟ موتور سرچش به ریپ زدن میوفته و دود ازش بلند میشه!

شاید برای همین بوده که آقای "لری پیج" مدیر شرکت گوگل، در اکانت Google Plus خود خبر داده که گوگل شرکتی را به نام کالیکو (Calico) تاسیس کرده که ضاف بره تو کار مرگ :

لری پیچ, پروژه گوگل درباره مرگر

داستان هم اینه که گوگل دیده این همه پول داره و عضه هم که نداره... اقلا یکم از درآمد چندصد میلیارد دلاریش را در سال در یک شرکتی خرج کند که اگر فایده ای هم نداشت، بگوید، ما داریم جوابی برای اینکه "چطوری نمیریم؟" پیدا میکنیم! البته گوگل همیشه خوراکش همین پروژه ها بوده. یعنی چون وضع مالی توپی داره میره سراغ پروژه های شاخی که سه تا شرط داشته باشه:

  1. یک مشکل بارز دنیا که نیاز به حل شدن دارد، برطرف کنند
  2. یک راه حل محتمل برایش بشود پیدا کرد
  3. یک فناوری متحول کننده در مورد آنها شاید بتواند همه چیز را در موردشان تغییر دهد

البته اینکه چه فکری کردن و برای اینکه مساله مرگ رو حل کنند چه راه حل محتملی توی فکرشونه رو خدا میدونه. اما تا اینجاش میشه حدس زد که میروند سراغ موضوعاتی مثل سرطان و اینچیزا !

چون به قول لری پیج، خود مساله سرطان را که حل کنیم، سه سال به متوسط عمر بشر اضافه میشود ! البته به نظر من کلّی موضوعات دم دستی و راحت تری برای حل کردن هست که خیلی به عمر بشریت اضافه میکنه !

مثلا عواملی که باعث دق کردن بنی بشر می شود شناسایی و برطرف کنیم. مثلا همین بهرام شفیع، مجری محترم برنامه ورزش و مردم. اولا می شود ازشون پرسید که چی می خورد و چه کار می کند که توانسته از زمان یوزارسیف تا حالا مجری برنامه اش باشد، بعد هم اگر ساعت برنامه اش را کمتر کنند، مطمئنا تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روح جامعه خواهد داشت و سکته قلبی کلی پایین می آید. یا مثلا با جواد خیابانی یک صحبتی بکنیم ! یا مثلا تولید اتومبیل پراید را متوقف کنیم، که این خودش می تواند عمر بشر را به طور متوسط 5 تا 10 سال افزایش دهد. می شود با رانندگان اتوبوس یک جلسه توجیهی بگذاریم که کمی یواش تر بروند. هواپیما های ماهان و ایران ایر و اینها را هم اگر تجهیز کنیم خودش خدمتی است به عمر انسان ها.

با مهران مدیری هم باید صحبت کنیم بپرسیم چرا سریال های اخیرش این قدر بی مزه شده اند ؟ بالاخره مردم قبلا نگاه میکردند و میخندیدند و برای سلامت قلبشون خوب بود ! الان چی ؟ اصلا اگر موافق باشید با گوگل حرف بزنیم بگوییم بخشی از آن بودجه میلیاردی اش را بدهد ما خودمان برایش کلی ایده خوب ارائه می کنیم. بد میگم ؟

 

موفق باشید

نظرات  (۲)

  • بازدید کننده همیشگی
  • عالی بود عالی
    مخصوصا قسمت پراید و مهران مدیری رو خیلی قول داشتم :D
    پاسخ:
    لطف داری
    خیلی مطلب جالبی بود
    لطفا سریال های ایرانی بیشتر پخش کنید :D
    پاسخ:
    :)))))))))))))))))))))))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی