چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

نقد و بررسی Windows 8

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۱

 

واقعا نظراتتون خوشحالم میکنه . ممنون که دلگرمی میدید . تصمیم گرفتم از این به بعد به نقد و بررسی نرم افزار ها ، دستگاه های دیجیتال یا جتی ماشین ها ... بپردازم تا شما موقع انتخاب ، خرید یا ... با اطمینان و آرامش بیشتری کالای موردنظرتون رو خریداری کنید یا حتی نرم افزار هایی که از اونا استفاده می کنید رو آپدیت کنید . همانطور که مشخص است بحث Windows 8 خیلی داغ شده ، تبلیغ های مختلف مبنی بر اینکه نسخه کامل Enterprise ، Ultimate و ... کرک شده ، با سریال ، قابل آپدیت و اینگونه تبلیغات درباره سیستم عامل جدید مایکروسافت در ایران به چشم میخوره . اما نگرانی هایی هم وجود داره ! آیا Windows 8 مثل ویندوز ویستا ما رو دچار دردسر میکنه ؟ منم با دیدن عکس های جذاب این سیستم عامل جدید خیلی کنجکاو شدم که ازش استفاده کنم . اما نرم افزار هام و محیط کاربری جدید و نصب درایور های سیستم چی ؟ blushخوب پس با استفاده از نرم افزار مجازی سازی VMware که همیشه توی سیستمم Minimize شده کار رو شروع کردم ! سی دی Windows 8 رو از داخل King 2013 در آوردم و نصب کردم.

 

" Windows 8 آخرین ویرایش از سیستم عامل ویندوز بوده که توسط شرکت مایکروسافت برای استفاده در کامپیوترهای شخصی ، لپ تاپ ها و تبلت ها ساخته شده است . توسعه هشتمین ویرایش ویندوز قبل از عرضه نهایی Windows 7 در سال 2009 آغاز شده بود و برای اولین بار در نمایشگاه CES 2011 از آن رونمایی شد . پس از آن نسخه های آزمایشی مختلفی از Windows 8 عرضه شد و سرانجام در 26 اکتبر 2012 نسخه نهایی این سیستم عامل در دسترس عموم قرار گرفت "

متن فوق پشت بسته Windows 8 شرکت پرند نوشته شده بود . خوب . بریم سراغ اصل مطلب ... cool

سیستم رو روشن میکنم . یه صفحه جذاب تر از همیشه ! اول یاد Mac افتادم ! واقعا نمیدونم چرا ! ولی بعدش یاد XBox 360 ام افتادم وقتی که وسط بازی هنگ میکنه ! اینم عکس لود شدن سیستم :

 

 

خوب ، خیلی طول نکشید که سیستم با رم 4 گیگابایتی (البته مجازی سازی) اومد بالا !  حالی که الان بهم دست داد مثل وقتیه که اولین بار با تبلت Galaxy Tab دوستم با اندروید کار کردم ! به نظر من اصلا برای ما خوب نیست ! 

 

(برای نمایش عکس با سایز بزرگ روی آن کلیک کنید)

 

خوب این صفحه انمیشینی که می بینید همون دکمه استارت در Windows 7 هست ! یعنی در ویندوز 8 دیگه هیچ استارتی با اون شکل و شمایل که توی ذهن شما هستش و همیشه از اون استفاده میکردید وجود نداره و از این به بعد باید از این منو استفاده کنید . خوب این از یه لحاظ خوبه و از جهات دیگر عذاب آور !!!

در این نسخه از ویندوز مایکروسافت روش کمپانی APPLE رو پیش گرفته . به نظر من نکته ای که باعث میشه من فعلا از این سیستم عامل استفاده نکنم همینه !  تا ویندوز 7 ، ما با استفاده از ویندوز با همه دستگاها ، سیستم عامل های دیگه یا نرم افزار های APPLE و نرم افزار های مورد نیاز خودمون برای مدیریت ایمیل و ... در ارتباط بودیم . اما در ویندوز 8

همانطور که می دانید تمام دستگاه های اپل برای استفاده از خیلی از امکاناتشون نیاز به Apple ID دارن . این ID مثل یک ایمیل در وب سایت Apple هستش . مایکروسافت هم در این نسخه ، برای یکپارچه کردن محصولاتش و راحتی ارتباط بین اونها سرویس Microsoft Account رو خیلی جدی گرفته که این فعلا برای ما اذیت کننده است . چرا ؟ چون روی هر کدوم از آیکون های استارت که کلیک میکنید با این صفحه مواجه میشید :

 

خوب . تا اینجا اگر اینترنت نداشته باشیم باید بیخیال ویندوز هشت بشیم ! اما وقتی روی آیکون Desktop (در منو استارت) کلیک میکنید با یک Windows 7 بدون دکمه استارت مواجه میشوید !

جالب تر از همه اینکه من از توی استارت یک Internet Explorer باز کردم که بیشتر شبیه یک مرورگر فضایی بود ! بعدش از توی Desktop یک Internet Explorer دیگه باز کردم که دقیقا کپی همین IE خودمون بود ! و خیلی گیج کننده است ! انگار دو تا سیستم عامل در یک سیستم عامل داریم !

 

خوب . توضیح دادن سیستم عامل جدید مایکروسافت در یک پست ساعت 4:30 بامداد فکر نمیکنم حتی یک درصد هم شدنی باشه ! مخصوصا برای من که از صبح بیدارم . اگر براتون جذاب بود بهم بگید بیشتر با این سیستم عامل آشنا شیم باهم . اگر به مطالب دیگه هم نیاز دارید منتظر نظراتتون هستم . ولی در کل Windows 8 برای تبلت ها میتونه بهترین سیستم عامل موجود در دنیا باشه ! اما برای PC ؟؟!! 

 

موفق و پیروز باشید

 

نظرات  (۲)

  • ashiyane member(blkintelligence
  • سلام سایت خوبی داری
    ممنون از مطلبت خیلی خوب توضیخ داده بودی فقط ازت یه درخواست دارم اینه که اگه وقتشو داشتی یه نقد و برسی از Mac Os X هم بنویس و بعد windows 8 و mac os X رو باهم مقایسه کن تا بچه ها بیشتر با این 2 سیستم عامل آشنا بشن تا وقتی که بهشون میگی من از مکنتاش استفاده میکنم هنگ نکنن:دی بگن مکناش دیگه چیه؟وو از این حرفا یا وقتی میگی من از ویندوز 8 استفاده میکنم نگن اوووف اون که از ویندوز 95 هم قدیمتره :دی(مخصوصا دخنرا)
    پاسخ:
    حتما همینکارو میکنم :D البته واسه این نوع دوستان بهتره آشپزی آموزش بدیم ! نه کامپیوتر ...
    سلام داش سایتت رو از روی امضات توی اشیانه پیدا کردم خیلی عالیه
    از نظر من ویندوز 8 عالیه و من هم دارم حرف نداره
    پاسخ:
    سلام . ممنون از نظرت . خوبه ولی جای پیشرفت بیشتر هم داره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی