چرک نویس هذیون ها

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

از زبان کاربران
  • ۷ آبان ۹۸، ۱۲:۱۸ - امید رمضانی
    خوب بود

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

چطور سیگنال wifi را افزایش دهید؟

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳

 اول جا داره که از شرکت بیان تشکر کنم. شرکت بیان سیستم بلاگ دهی بسیار خوبی رو برای بلاگ نویسان فراهم کرده. ولی هماهنگ نبودن bayanbox یا همان فضای اختصاصی آپلود متاسفانه با مرورگر سافاری هماهنگ نیست و این باعث میشه که من مجبور شم برای هربار آپلود کردن از کروم استفاده کنم. بگذریم. امروز مطلبی رو می نویسم که خیلی ها درگیرش میشن. چه در شرکتها و چه در خانه های بزرگ و کوچک. در ۷ مرحله بسیار ساده با من همراه باشید تا مقدار بیشتری از روتر وایرلس خود سیگنال دریافت کنید.

۱. همه لوازم الکترونیکی را از روتر وایرلس خود دور کنید ! لوازمی مثل تلفن بی سیم٬ مایکرویو یا حتی تلویزیون‌! این نوع لوازم در سیگنال دهی روتر شما تاثیر میذاره و دلیلش هم طول موجی هست که ارسال میکنن.

 

۲. آنتن روتر شما واقعا نقش تزیینی نداره. متاسفانه خیلی ها به آنتن توجه نمی کنند (حتی من دیدم که دوست عزیزی به خاطر جا نشدن روتر زیر تلویزیون آنتن روتر رو نصف کرده !‌نمی دونم چجوری واقعا !!!). آنتن رو در جهت های مختلف بچرخونید و ببینید که در کدام جهت بهترین سیگنال را برای دستگاه های ثابت شما٬ همکاران و خانواده دارد. (از نرم افزار های wifi signal trace روی تبلت ها و گوشی های هوشمند نیز می توانید استفاده کنید.)

 

۳. نرم افزار (یا به قولی frameware) روتر خودتون رو به روز رسانی کنید. آپدیت هایی که شرکت ها برای روتر ها ارائه میکنن برای تفریح نیست. به من اعتماد کنید٬ این آپدیت ها به غیر از مسائل امنیتی٬ در مواردی تائثیر چشمگیری بر سرعت اینترنت شما و سیگنال های وای فای روتر می گذارد.

 

۴. اگر از چندین دستگاه مختلف به روتر خود متصل می شوید٬ روتر را در مرکز خانه قرار دهید. این باعث میشه که بین سیگنال های دریافتی توسط دستگاه ها تقریبا عدالت برقرار شه. اما اگر یک دستگاه دارید که به روتر متصل می شود٬ خوب طبیعی است که باید آنها را کنار هم قرار دهید.

 

۵. پسورد امن‌! اگر شما قویترین روتر با بالاترین سرعت اینترنت رو داشته باشید٬ خیلی خوبه ! ولی برای همسایه ها... برای اینکه بهترین و بیشترین استفاده از سرعت و سیگنال های روتر خود را داشته باشید رمز عبوری امن و از پروتکل AES استفاده کنید.

 

۶. یک نوشیدنی قوطی فلزی بخرید‌(مثلا نوشابه مشکی قوطی فلزی کوکاکولا انتخاب خوبیه). قوطی را تا نیمه برش دهید٬ کف آن را سوراخ کنید و آن را روی آنتن قرار دهید. تصویر زیر را ببینید:

۷. آنتن قوی تری بخرید. خیلی از لوازم الکترونیکی فروشی ها آنتن های مختلف دارند. اگر روتر شما از آنتن پیچی برخوردار است (قابلیت تعویض دارد) می توانید آنتن قوی تری بخرید و به راحتی آن را جایگزین آنتن فعلی کنید.

 

امیدوارم لذت برده باشید.

 

موفق و پیروز باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی